“Για την κεραμική της Ξένιας Αραπάκη ll”
Η Ξένια Αραπάκη είναι ζωγράφος και κεραμίστρια με μακρά πορεία. Σπούδασε κεραμική, εκτός από ζωγραφική, στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, στο εργαστήριο κεραμικής με τον Γεώργιο Γεωργίου και στο εργαστήριο κεραμικής-γλυπτικής με τον Παύλο Παλτόγλου. Από τότε δεν εγκατέλειψε ποτέ αυτή την τέχνη, την εξέλιξε…
“Για την κεραμική της Ξένιας Αραπάκη l”
Ιστορικά, η κεραμική ήταν πάντα μια μορφοποιητική διαδικασία με στόχο τη κατασκευή χρηστικών αντικειμένων της καθημερινής ζωής. Σύμφωνα με τις τυπικές ταξινομήσεις ανήκει στις εφαρμοσμένες τέχνες. Σήμερα όμως, μεταξύ των άλλων ανακατατάξεων στην τέχνη, τα όρια ανάμεσα στις «καλές» και στις «εφαρμοσμένες» τέχνες έχουν διαρραγεί.…
Αφηγηματικές μονοχρωμίες
Η Ξένια Αραπάκη ανακαλεί μνήμες, εμπειρίες, συναισθήματα, και τα αποτυπώνει στις παλίμψηστες και αδρές επιφάνειες των καμβάδων της. Η ζωγραφική της, αν και απόλυτα αφαιρετική, δεν χαρακτηρίζεται από μια ελεύθερη και εξπρεσιονιστική απόδοση, αλλά αντίθετα διακατέχεται από μια αυστηρή ρυθμικότητα. Οι δυναμικές συνθέσεις της είναι…
Για τη ζωγραφική της Ξένιας Αραπάκη
Μέσα στην ανήσυχη, αγωνιώδη θα έλεγα πνευματική εποχή που ζούμε όπου οι λογής-λογής καλλιτέχνες αισθάνονται σαν εκλιπόντα όντα μιας άλλης εποχής, όπου οι διάφορες τέχνες και μαζί τους και η ζωγραφική μοιάζουν να μην αρκούνται πια στα όριά τους και επιχειρούν εκστρατείες σε ξένες επικράτειες…
Η ΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ στη ζωγραφική της Ξένιας Αραπάκη
‘Έχουν περάσει περίπου είκοσι χρόνια απο τότε που συνάντησα την Ξένια Αραπάκη στο εργαστήριο ζωγραφικής του Βρασίδα Βλαχόπουλου και αυτό που τράβηξε τότε την προσοχή μου επάνω της ήταν ένα ζευγάρι επίμονα μαύρα μάτια , που με κοίταζαν με τέτοιο τρόπο έτσι που αμέσως πήγα…
Τρεις ιδιαιτερότητες συναιρούνται στη ζωγραφική της Ξένιας Αραπάκη
Η ζωγράφος Ξένια Αραπάκη είναι «τρισυπόστατη». Οι σπουδαστές της την γνωρίζουν κυρίως ως πανεπιστημιακό δάσκαλο που άνοιξε τους ορίζοντές τους στην διδακτική των εικαστικών τεχνών και ιδιαίτερα της ζωγραφικής. Τους έμαθε να εμπιστεύονται τις αισθήσεις τους, τη συγκίνησή τους και να μην βασίζονται αποκλειστικά και…